اخبار

فرماندار شهرستان قروه:

ویروس کرونا بیشترین خسارت را به آموزش و پرورش وارد کرد

فرماندار قروه با بیان اینکه بیشترین خسارت را آموزش و پرورش از ویروس کرونا دید، خواستار احصا وضعیت زیرساختی مخابراتی در روستاها و رسیدن به مدیریت واحد برای برنامه های اوقات فراغت شد.
ویروس کرونا بیشترین خسارت را به آموزش و پرورش وارد کرد
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان قروه،

حسین الماسی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان قروه که با حضور نماینده مجلس و مدیران کل نوسازی مدارس و خیرین مدرسه ساز استان برگزار شد، خواستار فعال شدن خیرین مدرسه ساز در سطح استان شد.

به گفته وی در بحث اوقات فراغت واقعاً کارهای جزیره‌ای می‌شود و نیاز به هماهنگی و مدیریت واحد برای بهره بردن از ظرفیت‌های موجود است.

الماسی یکی از مهمترین خسارت‌های ویروس کرونا را مربوط به حوزه آموزش و پرورش دانست و افزود: بحث کرونا فقط خسارت جانی به ما وارد نکرد بلکه بزرگترین خسارت آن در حوزه آموزش و پرورش بود و هست و باید در این زمینه از نظر مسائل روانشناختی مدنظر قرار گیرد.

وی احصا وضعیت زیرساختی مخابراتی روستاها برای دسترسی به آموزش مجازی را ضروری خواند و خواستار بررسی وضعیت روستاها از نظر امکانات مخابراتی شد.

ماینده مردم قروه در مجلس با تأکید بر تغییر مهارت و نگرش در امور آموزش و پرورش، خواستار تجاری سازی علم و تبدیل آن به تکنولوژی برای پیشرفت در کشور ش

در روند توسعه دو محور آموزش و اقتصاد بسیار مطرح است و در این میان اگر بتوان نیروی انسانی کارآمد تربیت کرد مشکل اقتصاد حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید نگاه عمیق و زیربنایی به حوزه آموزش و پرورش داشته باشیم، افزود: ابتدا یک آموزش نیاز داریم که منجر به تغییر مهارت و نگرش شود و در واقع در این زمینه بسیار عقب هستیم چرا که با تغییر نگرش و مهارت خلاقیت ایجاد و پیشرفت در کشور حاصل خواهد شد.

اوسطی به پیشرفت در کشور پرداخت و تأکید کرد: اگر می‌خواهیم جایگاه کشور در سطح بین الملل حفظ شود باید پیشرفت کنیم و این پیشرفت ممکن نمی‌شود مگر اینکه بتوانیم علم را تجاری سازی کرده و باید گفت در بحث تجاری سازی علم ضعف داریم و نتوانسته ایم علم را تبدیل به تکنولوژی کنیم.

به گفته وی در حوزه فرهنگ نیاز به ریل گذاری فرهنگی داریم و رکن اصلی این ریل گذاری هم با آموزش و پرورش است و باید بتوان با تغییر در برنامه، مطابق اصول مبانی اقتصاد موانع را رفع کرد.

اوسطی سه رکن اصلی در آموزش و پرورش را معلمان، مدارس و دانش آموزان دانست و یادآور شد: باید دغدغه معلمان رفع شود تا در امور تدریس موفق عمل کنند و همچنین در ارتباط مدارس هم چه بعد سخت افزاری و چه نرم افزاری نیاز است کار شود.

وی استفاده از ظرفیت خیرین مدرسه ساز و تلاش برای درآمدهای پایدار را مهم دانست و از برنامه ریزی برای راه اندازی دانشکده فنی و حرفه ای در شهرستان با توجه به ظرفیتی که وجود دارد، خبر داد.

امام جمعه قروه بومی سازی زیرساخت های فرهنگی در جامعه را مهم دانست و بر رفع مشکلات مناطق روستایی در کنار توجه به اوقات فراغت تأکید کرد.

توجه به زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق محروم بسیار اهمیت دارد و در واقع وقتی مدرسه ساخته شود بدون زیرساخت فرهنگی ارزش ندارد.

به گفته وی باید تجهیز کتابخانه ها در مدارس و کتاب‌هایی که عرضه می‌گردد مدنظر باشد و مباحث پرورشی در آموزش و پرورش دیده شود.

رستمی با بیان اینکه وزنی که معاونت پرورشی در وزارت آموزش و پرورش دارد هم از نظر اعتبارات و هم از نظر برنامه‌ها مناسب نیست، افزود: این مسئله تحت تأثیر نگاه‌های سیاسی قرار می‌گیرد و در این میان خلاء قانونی وجود دارد که باید اصلاح شود.

وی بر به کارگیری معلمان با قابلیت‌های ویژه در بعضی از نقاط خاص همانند مالوجه تأکید کرد و گفت: مطالعه روان شناختی و جامعه شناختی در استانداری ضعیف است و در این حوزه باید مطالعات بومی داشته باشیم در وزارت کشور کلی است و برای شهرستان مناسب نیست.

رستمی بر بومی کردن زیرساخت‌های فرهنگی و مطالعات فرهنگی تأکید داشت و به حوزه اوقات فراغت اشاره کرد و افزود: در بحث اوقات فراغت مشکلی که هست جزیره‌ای عمل می‌شود و باید کارگروهی تبیین و در این زمینه به صورت یک برنامه واحد پیش رفت.

وی به مشکلات حوزه ارتباطات مخابراتی پرداخت و بیان کرد: مسئله زیرساخت‌های مخابراتی روستاها دیگر مسئله‌ای است که باید دیده شود، بار آموزشی برای شبکه شاد بسته شد اما وقتی زیرساخت مخابراتی و اینترنتی مشکل دارد ارزش ندارد و این مسئله عادی نیست که به سادگی از آن گذشت.

رستمی مشکلات در حوزه بهداشت و آب روستاها که تأثیر می‌گذارد در تحصیل دانش آموزان روستایی را مهم دانست و تصریح کرد که باید از ظرفیت گروه‌های جهادی برای روستاها بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده هرچه حوزه آموزشی دورتر باشد عدالت آموزشی هم کمتر می‌شود، به طرح آجر به آجر اشاره کرد و گفت: طرح آجر به آجر قدمتی هزار و ۴۰۰ ساله دارد و تمامی اماکن مذهبی و مساجد با همین طرح پیش رفته و در واقع اصل طرح خوب است و باید پخته‌تر و تبلیغ و ترویج داده شود و بخش‌هایی به شهرستان واگذار شود.

بازدید [ 179 ]
برچسب ها